Rabu, 14 Mac 2012



Well3 ROYAL PROPOLIS
anti radang dan antibiotik semulajadi 
  

Di dalam komuniti lebah, propolis adalah sejenis pelekat yang digunakan untuk memperkukuh dan melindung sarang lebah daripada jangkitan bacteria dan virus. Propolis mengandungi protein, asid amino,vitamin, mineral dan nutrien seperti flavonoid, yang menjadikannya sebagai makanan tambahan yang terbaik untuk meningkatkan kesihatan. Propolis mempunyai banyak manfaat kesihatan dan telah disahkan oleh banyak kajian saintifik.


CIRI-CIRI KEISTIMEWAAN

1. Teknologi pengekstrakan superkritikal karbon dioksida
Dalam proses pengekstrakan ini, aliran karbon dioksida berada pada suhu rendah dan tekanan yang stabil. Ini boleh meminimumkan tahap kerosakan hasil ekstrak. Teknologi ini juga boleh menghasilkan ekstrak yang lebih tulen dan lebih padat.

2. Dalam bentuk cecair
Propolis wujud dalam bentuk pepejal. Apabila diproses menjadi serbuk, masih terdapat beberapa bahan aktif yang tidak dapat diserap oleh badan manusia. Maka propolis dalam bentuk cecair adalah paling mudah digunakan oleh badan manusia.
 
Kesan-kesan utama

  • Antiboitik semulajadi: 
Meningkatkan keupayaan  badan untuk menentang serangan bacteria.
  • Agen anti radang semulajadi:
Propolis mengandungi caffeic acid phenethyl ester yang menyumbang kepada penindasan pengaktifan sel. Ini dapat mengelakkan tercetusnya keradangan .
  • Kesihatan mulut:
Kajian saintifik pada tahun1986 mendapati propolis membantu mengekalkan gusi yang sihat dan mengurangkan pembentukkan plak, dengan itu meningkatkan kesihatan mulut.
  • Meningkatkan system imun badan:
Bahan anti mikrob dalam propolis boleh meningkatkan daya iminisasi badan dan mengurangkan jangkitan bacteria dan virus.
  • Mencegah penuaan sel:
Memangkin system imun badan untuk mengeluarkan bahan tertentu bagi melindungi dan mencegah kerosakkan sel, serta membantu pembinaan antibodi bagi melawan pelbagai penyakit.
  • Menghapuskan bacteria, kuman dan kulat:
Anti bacteria, kuman dan kulat untuk manfaat seluruh badan.
Mengurangakan alahan serta menggalakkan detoksifikasi:
Mempunyai fungsi detoksifikasi dan berfaedah kepada system penghadaman dan organ hati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan