Isnin, 5 Mac 2012


TONGKAT ALI
Meningkatkan kekuatan batin kaum lelaki



















Dalam perubatan tradisional, semua bahagaian pokok tongkat ali berkhasiat untuk rawatan tertentu. Akar tunjangnya terkenal sebagai salah satu bahan utama dalam penyediaan jamu/ tonik kesihatan khususnya kaum lelaki. Ekstrak pokok ini digunakan untuk rawatan pelbagai penyakit seperti luka-luka, kurap, sengal-sengal badan,keletihan, sakit pinggang dan memulihkan penyakit lelaki. Selain itu, Tongkat ali juga boleh mengurangkan tekanan darah, demam, masalah kesihatanwanita, ulser, sifilis, kencing manis, kelenjar bengkak, disentri dan sebagainya. Di Vietnam, Tongkat Ali dikenali sebagai “Cay babinh”, bermakna pokok yang boleh menyembuhkan pelbagai jenis penyakit. Analisis makmal mendapati bahawa Tongkat Ali mengandungi sebatian bersifat anti-malaria. Daun Tongkat Ali juga digunakan untuk mengubati sakit kepala. Di Malaysia, Tongkat Ali terkenal bagi meningkatkan kekuatan batin kaum lelaki.

2 ciri keistimewaan

 1. Berasal dari kawasan cerun bukit yang bebas daripada pencemaran, bermutu tinggi, dan diperbuat daripada bahagian akar Tongkat Ali yang tinggi dengan nutrient.

2. Produk ini dihasilkan di kilang GMP, dengan teknik beku-kering dan teknik nyahkuman Sinaran Gamma bagi mengekalkan unsure-unsur aktif produk.

3 kesan utama
1. Meningkatkan kekuatan fizikal lelaki, merangsang rembesan testosterone.

2. Mengurangkan keletihan dan sakit belakang.

3. Meningkatkan tenaga dan kecergasan lelaki.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan