Rabu, 14 Mac 2012


Well3 ESTER – C PLUS 
PERLINDUNGAN KESIHATAN YANG KOMPREHENSIF 


















Hari ini, hasil penyelidikan telah berjaya menghasilkan vitamin generasi  ke-3, digelar ester – C yang mampu mengatasi kekurangan vitamin C  sebelum ini. Variasi vitamin C ini merupakan satu-satunya formulasi yang  digabungkan bersama theonate yang dapat meningkatkan keberkesanan penyerapan vitamin C ke dalam sel-sel. Threonate tidak terdapat dalam kalsium ascorbate dan asid askorbik biasa.

CIRI-CIRI KEISTIMEWAAN

1. Keberkesanan tinggi
Threonate dapat miningkatkan penyerapan dan penggunaan vitamin C. Kadar penyerapan juga lebih tinggi dan kadar pengekalan dalam  badan adalah 2 kali ganda manakala kadar pengekalan dalam sel darah putih ialah 4 kali ganda lebih tinggi berbanding vitamin C biasa. Kajian klinikal menunjukkan kandungan Well3 Ester – C Plus dalam air kencing adalah 5 kali ganda rendah berbanding vitamin C biasa kerana well3 Ester  - C Plus yang larut air mudah diserap dan dicerna oleh tubuh badan.

2. Neutral
pH 7.0 atau neutral dapat mengelakkan sindrom Tolakan Asid bagi sesetengah orang. Selain itu, Ester – C Plus tidak akan menyebabkan perut kembung, cirit-birit atau ketidakselesaan pada bahagian gastrousus. Jadi, ia sesuai untuk semua golongan terutamanya orang yang mempunyai masalah gastrousus.

3. Memiliki paten
Well3 Ester – C Plus adalah satu-satunya vitamin C yang dianugerahkan 3 paten  oleh US  Commissioner of Patens & Trademarks, atas komposisi Ester – C yang unik serta tahap biologinya yang tinggi. Formulasi vitamin C generasi ke- 3 ini dibawa khas oleh CNI ke pasaran Malaysia.

 
KESAN-KESAN UTAMA

  • Meningkatkan daya imunisasi, merangsang penghasilan sel-sel pertahanan, antibody. Berkesan menentang jangkitan bacteria, virus, kulat dan seumpamanya, serta mengurangkan gejala alergi.
  • Memberikan perlindungan anti- pengoksidaan dan menetrualkan radikal bebas.
  • Memperkuatkan tisu penghubung anti- penuaan, mempercepatkan mudah diserap, membekalkan kalsium tambahan kepada tubuh dan mengaktifkan asid folik dalam tubuh.
  • Mengurangkan stres, merangsang penghasilan hormone-hormon anti-stres dan mengawalatur system saraf pusat.
  • Merangsang penghasilan kolegen.

1 ulasan: