Rabu, 14 Mac 2012


WELL3 LIFE ENZYME
Tiada Enzim, Tiada Kehidupan!!

Tubuh manusia bergantung kepada enzim-enzim dengan fungsi yang berbeza untuk sintesis, penguraian, transformasi atau pemindahan, dalam mengekalkan pertumbuhan dan keseimbanagn kehidupan.
Jumlah enzim dalam tubuh badan menentukan indeks kesihatan kita. Jika kekurangan enzim, tindak balas biokimia tidak dapat dijalanjan, nutrient-nutrien utama(karbohidrat, lemak,protein,vitamin, mineral) dalam makanan tidak dapat diurai dan diserap; toksin dan sisa dalam badan tidak boleh diurai dan disingkirkan; sel-sel badan yang rosak tidak dapat dibaiki; vitamin, mineral dan nutrient-nutrien tidak dapat menjana sel baru, dan seterusnya kehidupan akan terhenti. Maka, jika tiada enzim, bermakna tiadalah kehidupan.
Well3 Life Enzim, yang dikenali sebagai “harapan baru untuk kesihatan manusia” , adalah hasil daripada penyelidikan selama 30 tahun. Ia adalah gabungan puluhan ramuan semulajadi dan merupakan enzim kompleks  semulajadi yang dihasilkan melalui proses bioteknologi termoden. Diamalkan sebagai makanan tambahan yang paling mudah, menyeluruh, dan berkesan untuk masyarakat moden dalam mengatasi tekanan kehidupan yang dihadapi pada abad baru yang pesat ini.

Saranan Pengambilan:
Pengunaan biasa: 1 paket kecil sebelum sarapan pagi dan sebelum tidur, diambil bersama air suam.
Penggunaan terapi: 1 paket kecil sebelum sarapan / makan tengah hari/malam  dan sebelum tidur atau boleh diambil lebih bagi terapi intensif.


6 KESAN UTAMA

1. Memulihara persekitaran dalaman tubuh badan.
Enzim boleh mengimbangkan pH darah supaya cenderung beralkali lemah, menjaga persekitaran dalaman badan, meningkatkan daya ketahanan badan serta mengekalkan keseimbangan tubuh badan secara menyeluruh. 

2. Penghadaman & penyerapan 
Menguraikan nutrient bermolekul besar dan kompleks kepada bentuk yang lebih ringkas supaya mudah diserap dan digunakan oleh sel-sel badan. Ia merupakan penentu kelancaran system penghadaman dan penyerapan tubuh badan.

3. Anti radang & anti bacteria
Radang berlaku apabila sel-sel yang tercedera diserang oleh bacteria. Enzim akan merangsang dan meningkatkan fungsi sel-sel darah putih untuk memulihkan sel-sel yang tercedera. Kandungan peptidase dalam enzim mampu memberikan kesan anti radang dan anti bacteria yang baik.

4. Menyahtoksin
Menyahtoksin adalah fungsi enzim mampu menyingkirkan sisa toksin dalam badan, menguraikan nanah dan kotoran (toksin) pada luka atau salur darah untuk disingkirkan dari badan melalui organ penyahtoksin. Dengan itu, badan akan kembali normal dan bebas daripada ancaman radikal bebas.

5. Membersihkan darah
Enzim berperanan melambatkan tempoh pengoksidaan kolesterol untuk menggelakkan pengumpulan kolesterol pada dinding saluran darah, menguraikan asid uric, lemak serta mencegah thrombosis bagi melancarkan peredaran darah.

6. Pembentukkan sel-sel baru
Enzim boleh meningkatkan kadar metabolisma dan menghasilkan sel-sel baru, pada masa yang sama ia juga menyembuh dan menyegarkan semula sel-sel yang rosak.


PERBANDINGAN ANTARA WELL3 LIFE ENZYME DAN ENZIM JENAMA LAIN.



Jenama lain dalam pasaran
Well3 life enzyme
Kategori
Tunggal
Kompleks dan semulajadi
Kestabilan
Perlu ditabah sirap gula,bahan penstabil dan pengawet sintetik
Teknik MENEP yang terbaru diterapkan bagi mengabungkan 300 jenis enzim semulajadi, 100% bebas bahan kimia yang memudaratkan
Keaktifan
<50c
Kekal aktif walaupaun berada pada suhu 118c
Keselamatan
Tidak lengkap/tiada
Mendapat pengiktirafan perubatab dari Korea, hong Kong,China, Taiwan,Filipina, Singapura dan Malaysia.bebas daripada sisa racun rumpai, logam berat, bacteria, bahan kimia atau antibiotic yang berbahaya. Kualiti enzim adalah terjamin.
Fungsi
Khas untuk system penghadaman atau untuk penjagaan kebersihan rumah tangga
Fungsi penjagaan kesihatan yang menyeluruh
Tempoh hayat
< 2 tahun (mesti dihabiskan dalam masa 7 hari selepas di buka)
5 tahun (dalam paket kecil yang dibungkus berasingan)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan